Posat a parlar sobre el software educatiu, puc dir que aquest permet a l'usuari un aprenentatge autònom i com bé diu a la wikipèdia, aquest també permet el desenvolupament de certes habilitats cognitives.
Penso que a través dels softwares educatius, fugim de l'aprenentatge tradicional, on a través d'un llibre i a base de "sermons" els infants anaven aprenent. Ara, amb aquestes noves eines, l'infant i/o aprenent va adquirint coneixements gairebé sense adonar-se'n. Juga, explora, es fa seu allò que més li agrada i a més a més ho fa sol, fins i tot a casa en qualsevol moment; just quan ell ho necessita o en té curiositat. Podríem dir que aquests softwares són complements educatius, com ho podrà ser el joc que nosaltres hem anat realitzant al llarg de les darreres setmanes d'aquest quatrimestre.
Com a limitacions, però no de gran importància, podríem presentar que els infants i/o usuaris d'aquests programes, prèviament hauran de tenir uns coneixements necessaris per començar a fer-ne ús i que en un primer moment ens farà falta l'acompanyament d'un mestre o adult. Però fugint d'aquest període, veig més avantatges que inconvenients. Ara bé, també podem afegir-hi que hem de saber fomentar un ús correcte, alternant aquest amb altres fonts d'aprenentatges. I que no sols sempre estiguin amb els programes o temes que més els agradi. Crec que en aquest darrer apartat, el mestre o adult juga un paper molt important, ja que pot ser qui ajudi a canalitzar aquests temps que dedicarem a l'aprenentatge a partir de diferents fonts.
No hay comentarios:
Publicar un comentario