miércoles, 27 de enero de 2016

AVALUACIÓ D'UN SOFTWARE EDUCATIU


EINA D’AVALUACIÓ DE MATERIALS DIDÀCTICS MULTIMÈDIA

1)      IDENTIFICACIÓ I CATALOGACIÓ


§  Títol: Juegos digitales interactivos. Proyecto Papelillos de Educación Infantil.

§  Autor: María Dolores Campuzano Valiente

§  Breu descripció d’aquest: “Papelillos. Educación Infantil de 5 años” és un projecte que conté una bona quantitat de jocs educatius interactius, en diverses àrees, complementaris al material didàctic de l’Editorial Algaida per aquest nivell. Es tracta d’activitats atractives visualment i també construïdes didàcticament.  

§  Continguts: Treballa diferents continguts (matemàtics, llenguatge, musicals...).

§  Idioma: Castellà.

§  Destinataris: Infants de 5 anys (Segon cicle).

§  Orientació didàctica:









2)      OBJECTIUS:
Convé conèixer els objectius del material, entenent com a tals el seu ús i les competències conceptuals, procedimentals i actitudinals que intenta ajudar a assolir.
OBJECTIU DESTINAT A:
NO
§  Reforçar els conceptes
X
§  Millorar les estratègies d'aprenentatge
X
§  Assolir noves destreses (procediments)
X
§  Motivar l'alumne
X
§  Que l'alumne reforci la comunicació
X
§  Entretenir
X
§  Millorar les habilitats digitals (TIC)
X

3)      ANÀLISI DEL MATERIAL:
Anàlisi des de diferents dimensions:
3.1)  Aspectes tècnics i de disseny
a) Aparença:
NO
s  La interfície és visualment agradable?
X
s  El material presenta algun tret innovador?
X
s  Hi ha bona relació entre text/multimèdia
X
s  Els elements visuals presenten qualitat?
X
s  Existeix un bon contrast entre els diferents elements multimèdia del material?
X
s  La llegibilitat del text que incorpora el material és adequada?
X



b) Elements multimèdia (so, imatge i vídeo):
NO
s  Els elements són motivadors?
X
s  S'han incorporat vídeos?
X
s  S'ha incorporat àudio?
X
s  És pertinent la incorporació de l'àudio?
X
s  Les imatges utilitzades són les adequades?
X
s  Existeix qualitat tècnica en els elements multimèdia utilitzats?
X

c) Interactivitat:
NO
s  El material permet una mobilitat entre els diferents apartats de manera fàcil?
X
s  Existeixen botons i menús que faciliten la navegació?
X
s  Existeixen opcions per a continuar o finalitzar?
X
s  Els enllaços es distingeixen de la resta en base al color o a alguna altra característica?
X
s  Els enllaços estan actius i no són orfes?
X







3.2)   Aspectes pedagògics i funcionals
a) Aspectes funcionals:
NO
o   El material fomenta la participació?
X
o   Afavoreix el control de l'aprenentatge?
X
o   Es tracta d'un recurs adaptatiu?
X
o   Es tracta d'un recurs flexible?
X
o   Es tracta d'un recurs “usable”?
X
o   Existeix possibilitat de feedback i retroalimentacions?
X
o   Permet ser actualitzat de manera fàcil i ràpida?
X
o   Proposa exercicis d'aprenentatge?
X
o   Proposa exercicis d'avaluació?
X
o   Incorpora material complementari?
X
o   Delimita clarament els rols de treball?
X
o   És un material obert?



b) Aspectes pedagògics i/o socials:
NO
o   Incita a l'autoaprenentatge?
X
o   Estimula processos creatius??
X
o   Possibilita que els alumnes preguin la iniciativa en les discussions?


o   Utilitza una terminologia adequada?
X
o   Planteja tant tasques obertes com guiades?
X
o   És original i planteja dubtes a resoldre?
X
o   Ajuda a l'aprenentatge per error?
X
o   Existeix ajuda constant en el material per fer un aprenentatge coherent?
X
o   Fomenta l'aprenentatge "en funció de les capacitats de l'alumne"?
X

c) Anàlisi de continguts:
NO

o   El tipus de material i a qui va dirigit queda clar des del primer moment?
X

o   Els objectius estan redactats de forma adequada i queden clars des de l'inici?
X

o   Les instruccions d'ús i els mecanismes d'ajuda són fàcils d'entendre?
X

o   La informació és pertinent, rellevant i actualitzada?
X

o   L'organització és adequada?
X

o   Hi ha errors ortogràfics?
X

o   Hi ha errors semàntics?
X

o   El vocabulari que s'utilitza és fàcil d'entendre?
X

o   Les activitats tenen relació directa amb els objectius i continguts?
X

o   Existeixen materials complementaris?
X


4)      PROPOSTES I SUGGERIMENTS:


No hay comentarios:

Publicar un comentario