1.- Competència informacional
2.- Competència tecnològica o informàtica
. 3.- Alfabetitzacions múltiples
4.- Competència cognitiva genèrica
5.- Ciutadania Digital
A més a més, el projecte ACOT, ens presenta les diferents fases de com evoluciona el professorat en l'ús de le TIC. Aquestes fases són:
- Fase d'accés o entrada.
- Fase d'adopció.
- Fase d'adaptació.
- Fase d'apropiació.
- Fase d'innovació.
Una vegada vist això, si he de recordar la meva introducció al món de les TIC, aquesta la recordo, ja gairebé entrada la meva adolescència.
De petit, a casa hem estat més de jugar en família a jocs de taula, de fer estones de lecutra (que no m'agradaven), i fugir de les tecnologies o mitjans de comunicació , com el televisor. Recordo quan ens varen comprar el primer videojoc, tot i que hem de dir que no era educatiu, sinó que purament interactiu. Ara bé, l'ús que en podíem fer era limitat. A l'entrada a l'ESO, recordo que ens varen comprar un ordinador per poder fer els treballs de classe. Aquest amb internet! Va ser a partir d'aquí, on considero que vaig començar a formar part del món de les tecnologies i iniciarme en l'ús de diferents softwares i programes de recerca. He de dir que gairebé mai he tingut un assessor o un guia per poder navegar per la xarxa, sinó que ha estat més a través del que denominem assaig/error, com ho he après.
Penso que no he estat cap artista mai en saber fer us de les noves tecnologies, tot i que per exemple amb aquesta assignatura veig que hauré après algunes cosetes que em seran molt útils si el dia de demà puc exercir com a professor d'educació infantil.
Ara bé, també penso que això és cosa de continua formació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario